Lentäjän tie -konsertti toukokuussa

09.02.2014 08.00
Lentosotakoulun Perinneyhdistys järjestää Lentosotakoulun ykköshallissa 17.5.2014 Lentäjän tie -konsertin. Konsertin musiikista vastaa Kauhava Big Band. Solisteiksi ovat lupautuneet mm. Susanna Erkinheimo ja tenori Simo Korkia-Aho. Tilaisuuden juhlapuheen pitää Ilmavoimien komentajana vuosina 2005-2008 toiminut kenraaliluutnantti Heikki Lyytinen.

Draamakonsertti kertoo Risto Kuusavan tarinan

Kauhava Big Bandin toteuttama Lentäjän tie -konsertti on juonnettu kokonaisuus, joka kertoo sotalentäjä Risto Kuusavan tarinan. Luutnatti Kuusavasta kertovan tarinan (Matti Hämäläinen, Risto Kuusava, Meren ja taivaan runoilija) ja musiikkiesitykset sitoo yhteen kokoelma valikoituja päiväkirjamerkintöjä ja kirjeitä.
Tarinan päähenkilö, luutnantti Risto Kuusava oli ohjesääntöjä tinkimättä noudattava lentoupseeri. Toisaalta hän oli myös herkkä runoilija, joka kirjoitti satoja päiväkirjan sivuja ja henkeviä kirjeitä. Näihin kirjeisiin sisältyy kokemuksia myös lentoupseerikurssilta Kauhavalta.
Konsertissa kuullaan mm. sota-ajan suosittua iskelmä- ja elokuvamusiikkia, jollaista Peter von Bagh on osuvasti nimittänyt koko kansakunnan salaiseksi muistiksi.
Konsertin musiikista vastaa Jukka Lummen Kauhava Big Band. Solisteiksi ovat lupautuneet tenori Simo Korkia-Aho Kokkolasta, Susanna Erkinheimo Laihialta sekä Helena Visti, Vuokko Sulkakoski ja Eija Korpi Kauhavalta.
Tilaisuuden juhlapuheen pitää Ilmavoimien komentajana vuosina 2005-2008 toiminut kenraaliluutnantti Heikki Lyytinen. Tilaisuuden päätössanat lausuu Lentosotakoulun johtaja eversti Jukka Ahlberg.

Tiedotteet

Ensimmäinen
Edellinen
12345678910SeuraavaViimeinen
Ensimmäinen
Edellinen
12345678910SeuraavaViimeinen

Tiedotteet

Lentosotakoulun Perinneyhdistys julkaisee tiedotteita toimintaansa, Ilmavoimiin ja ajankohtaisiin maanpuolustusasioihin liittyen.