Everstiluutnatti Antti Koskelasta Lentosotakoulun johtaja

05.07.2014 22.30
Eversti Jukka Ahlberg luovutti Lentosotakoulun johtajan tehtävät everstiluutnatti Antti Koskelalle perjantaina 27.6.2014 järjestetyssä tehtävienvaihtotilaisuudessa. Everstiluutnatti Koskela siirtyi johtajaksi Lentosotakoulun apulaisjohtajan tehtävästä.
Koskela on suorittanut Lentoreserviupseerikurssin vuosina 1989-1990, Ilmavoimien kadettikurssin vuosina 1990-1993 ja Lennonopettajakurssin vuosina 1996-1997. Uran alkupuolen lentoupseerin tehtävien lisäksi Koskela on toiminut mm. lennonopettajana, lentueen päällikkönä, koulutuskeskuksen johtajana, opettajana Maanpuolustuskorkeakoulussa sekä apulaisosastopäällikkönä Ilmavoimien Esikunnassa. Koskela on opiskellut myös Iso-Britannian puolustusakatemiassa (Advanced Command and Staff Course 2003-2004, Joint Services and Staff College, Defence Academy of the United Kingdom).

Eversti Ahlberg komentajaksi Lapin lennostoon

Lentosotakoulun johtajana vuodesta 2011 asti toiminut Eversti Jukka Ahlberg siirtyy Lapin lennoston komentajaksi. Lapin lennostossa odotetaan uuden johtajan lisäksi myös Satakunnan lennostosta siirtyvää Hornet-kalustoa.

FM-21 nostettiin kunnostettuna takaisin jalustalleen

24.11.2020 22.30
Entisen Lentosotakoulun Perinneaukion Fouga-muistomerkkien kunnostusprojekti saatiin suunnitelman mukaiseen päätökseen 15. lokakuuta, jolloin FM-21 nostettiin kunnostettuna takaisin paikalleen. FM-82 saatiin valmiiksi jo aiemmin elokuussa. Perinneyhdistyksen organisoimaan projektiin kului kokonaisuudessaan 862 miestyötuntia ja ajallisesti projekti kesti neljä ja puoli kuukautta.

Tämänvuotinen perinnepäivän juhla peruuntuu

21.09.2020 14.00
Perinneyhdistyksen hallitus on päättänyt perua tämänvuotisen Lentosotakoulun perinnepäivän juhlan koronavirustilanteessa, jossa joukkokokoontumisten järjestämistä suositellaan ja on vastuullista välttää. Perinneyhdistys kääntää katseet perinnepäivän juhlan osalta vuoteen 2021.

Perinneaukion Fougat kunnostetaan

11.03.2020 23.59
Lentosotakoulun perinneaukion muistomerkkinä kohoavat kaksi Fouga Magister -konetta huolletaan suunnitelman mukaan kevään 2020 aikana. Toinen koneista on ensimmäinen (FM‐21) ja toinen niistä on viimeinen (FM‐82) Suomessa valmistettu Fouga CM 170 Magister -suihkuharjoituskone.

Perinepäivän juhlan puheissa käsiteltiin lentotoiminnan turvallisuuden kehittämistä

05.10.2019 23.59
Lentosotakoulun perinepäivän juhlan puheissa käsiteltiin lentotoiminnan turvallisuuden kehittämistä Kauhavalla tapahtuneiden lento-onnettomuuksien kautta. Aiheesta olivat saapuneet puhumaan evl Veli-Matti Heinijoki ja evl Juhani Hipeli. Juhlan musiikista vastasivat Pohjanmaan Maanpuolustussoittokunta ja Etelä-Pohjanmaan Poliisilaulajat.

Perinnepäivän juhlan keskiössä lento-onnettomuuksien vaikutus lentotoiminnan turvallisuuden kehittämiseen

02.09.2019 22.30
Tämän vuoden perinnepäivän juhla järjestetään lauantaina 5.10.2019 Lentosotakoulun perinteistä rikkaassa ympäristössä, entisessä varuskunnan ruokalassa. Juhlan keskiössä ovat Kauhavalla tapahtuneet lento-onnettomuudet ja niiden vaikutus lentotoiminnan turvallisuuden kehittämiseen. Kyseisestä teemasta ovat lupautuneet puhumaan monia vuosia laivueenkomentajana Kauhavalla toiminut evl Veli-Matti Heinijoki ja useiden onnettomuuksien tutkijalautakunnan puheenjohtaja evl Juhani Hipeli. Juhlallisesta musiikista vastaavat Pohjanmaan Maanpuolustussoittokunta ja Etelä-Pohjanmaan Poliisilaulajat.