Toimintaa perinteiden säilyttämiseksi

Perinneyhdistyksen toiminnan tarkoituksena on:
  • maanpuolustushengen vaaliminen, maanpuolustustietouden lisääminen ja levittäminen
  • Ilmavoimien ja Lentosotakoulun perinteiden sekä ilmailuhengen vaaliminen
  • Lentosotakoulussa ja sitä edeltävissä joukko-osastoissa palvelleiden ja palvelevien yhdyssiteenä toimiminen
  • yhteistoiminta Lentosotakoulun, Lentosotakoulun killan ja Kauhavan kaupungin kanssa
  • Lentosotakouluun liittyvän perinnemateriaalin kerääminen ja luettelointi
  • perinnetalon aikaansaaminen
  • edellä mainittuja pyrkimyksiä tukeva varainhankinta.
Lakkauteun Kauhavan Lentosotakoulun ruokalan päätyseinällä olleet marmoritaulut, joihin oli kaiverrettu jokaisen Kauhavalla lento-onnettomuudessa surmansa saaneen nimi, vietiin varuskunnan mukana Tikkakoskelle. Lentosotakoulun Perinneyhdistyksen varapuheenjohtajan Martti Rajaniemen aloitteesta tauluje tilalle hankittiin LSK Business Park Oy:n kustantamana uudet vastaavanlaiset kunniataulut. Kuva on ensimmäisestä Lentosotakoulun perinnepäivän juhlasta, jonka aluksi kunnioitettiin lentoaseen puolesta kaatuneiden muistoa. Airuina eversti evp Kari Janhunen ja sotilaskotisisar Pirkko Luhanen. Seppeleen kantajana vääpeli res Antti Isosalo. Kuva: Lentosotakoulun Perinneyhdistys.
Vuonna 2014 yhdistys järjesti ikimuistoiseksi kuvatun Lentäjän tie -konsertin Lentosotakoulun ykköshallissa, jota oli saapunut seuraamaan monisatapäinen yleisö. Kauhava Big Bandin solistina kuultiin Susanna Erkinheimoa. Kuva: Lentosotakoulun Perinneyhdistys.

Perinnetalohanke

Perinnetalohankkeella Lentosotakoulun Perinneyhdistys pyrkii luomaan puitteet, jotka mahdollistavat Kauhavan Lentosotakoulun perinteiden siirtämisen nouseville sukupolville ja pitämään näin omalta osaltaan yllä kansalaisten maanpuolustustahtoa.