Perinneyhdistys sai toimintaavustusta

03.07.2013 22.00
Lentosotakoulun Perinneyhdistys sai Ylihärmän Säästöpankin apurahan. Paikalliset Säästöpankit kohdensivat Säästöpankkien Vastuullisuuskampanjan tämänvuotiset toiminta-avustukset yleisöäänestyksen perusteella.

Päätös palkitsemisista tehtiin yleisöäänestyksen perusteella

Loka-joulukuussa toimeenpannun yleisöäänestyksen perusteella apurahat kohdennettiin kolmen erilaisen teeman mukaan. Valittavana olivat lapset ja nuoret, vanhukset sekä asuinympäristö. Äänestyksen piirissä oli valtaosa paikallisista Säästöpankeista.
Yksi neljästä apurahan saajasta Kauhavalla oli kotiseutukulttuuria vaaliva Lentosotakoulun Perinneyhdistys ry. Ylihärmän Säästöpankin puolesta lahjoitukset luovutti saajilleen toimitusjohtaja Erkki Järvi. Lahjoituksen otti vastaan perinneyhdistyksen puheenjohtaja Olli Nieminen.
Perinneyhdistys kiittää saamastaan tuesta.

Perinnepäivän juhla vietetään vuoden tauon jälkeen, ajankohta poikkeuksellinen

19.10.2021 17.00
Tämän vuoden perinnepäivän juhla järjestetään tavanomaisesta poiketen lauantaina 13.11.2021. Juhlan puhujiksi saapuvat Ilmavoimien esikuntapäällikkö prikaatinkenraali Juha-Pekka Keränen sekä Ilmasotakoulun johtaja Eversti Henrik Elo. Maanpuolustuskorkeakoulun tervehdyksen juhlaan tuo everstiluutnantti Inka Niskanen ja Kauhavan kaupungin tervehdyksen kaupunginjohtaja Markku Lumio. Korkeatasoisesta sotilasmusiikista vastaa suuri MPK Pohjanmaan soittokunta kapellimestarinaan Arto Panula. Etelä-Pohjanmaan Poliisilaulajat emeritusrehtori Arto Riskun johdolla esittävät juhlan päätösnumerona kokonaisuudessaan Sibeliuksen Finlandian yhdessä soittokunnan kanssa. Juhlassa nähdään myös Ilmasotakoulun lippu vapaudenristinauhoineen, jonka Ilmasotakoulun johtaja on lupautunut tuomaan juhlavieraaksi.

FM-21 nostettiin kunnostettuna takaisin jalustalleen

24.11.2020 22.30
Entisen Lentosotakoulun Perinneaukion Fouga-muistomerkkien kunnostusprojekti saatiin suunnitelman mukaiseen päätökseen 15. lokakuuta, jolloin FM-21 nostettiin kunnostettuna takaisin paikalleen. FM-82 saatiin valmiiksi jo aiemmin elokuussa. Perinneyhdistyksen organisoimaan projektiin kului kokonaisuudessaan 862 miestyötuntia ja ajallisesti projekti kesti neljä ja puoli kuukautta.

Tämänvuotinen perinnepäivän juhla peruuntuu

21.09.2020 14.00
Perinneyhdistyksen hallitus on päättänyt perua tämänvuotisen Lentosotakoulun perinnepäivän juhlan koronavirustilanteessa, jossa joukkokokoontumisten järjestämistä suositellaan ja on vastuullista välttää. Perinneyhdistys kääntää katseet perinnepäivän juhlan osalta vuoteen 2021.

Perinneaukion Fougat kunnostetaan

11.03.2020 23.59
Lentosotakoulun perinneaukion muistomerkkinä kohoavat kaksi Fouga Magister -konetta huolletaan suunnitelman mukaan kevään 2020 aikana. Toinen koneista on ensimmäinen (FM‐21) ja toinen niistä on viimeinen (FM‐82) Suomessa valmistettu Fouga CM 170 Magister -suihkuharjoituskone.

Perinepäivän juhlan puheissa käsiteltiin lentotoiminnan turvallisuuden kehittämistä

05.10.2019 23.59
Lentosotakoulun perinepäivän juhlan puheissa käsiteltiin lentotoiminnan turvallisuuden kehittämistä Kauhavalla tapahtuneiden lento-onnettomuuksien kautta. Aiheesta olivat saapuneet puhumaan evl Veli-Matti Heinijoki ja evl Juhani Hipeli. Juhlan musiikista vastasivat Pohjanmaan Maanpuolustussoittokunta ja Etelä-Pohjanmaan Poliisilaulajat.